Novaturo kelionės

Titulinis puslapis
Patarimai keliautojui

Patarimai keliautojui

Bendra informacija
Bulgarija
Egiptas
Turkija
Tailandas
Graikija

Kelionių programos

  • Prie kiekvienos kelionės dienos parašyti kilometražai tik apytiksliai nurodo tą dieną nuvažiuojamus atstumus, bet nenurodo tikslios nakvynės vietos,
  • Prie kiekvienos programos mokami objektai ir papildomai apmokamos ekskursijos pažymėtos (*) arba (**). Pastabose nurodyta bendra mokamų objektų bilietų kaina, kuri skaičiuota katalogo išleidimo metu. Ekskursinių objektų lankymo tvarka ir mokamų objektų bilietų kainos gali keistis.
  • Kelionės vadovas ekskursijų muziejuose ir bažnyčiose neveda.
  •  

 

Transportas 

  • Į keliones vykstama autobusais, kuriuose įrengti garso ir vaizdo grotuvai, karšto vandens aparatas, vėdinimo sistema. 
  • Sėdimų vietų skaičius nuo 24 iki 72. Atskirais atvejais į kelionę vykstama 16 – 19 vietų mikroautobusais, kuriuose įrengti garso ir vaizdo grotuvai, vėdinimo sistema, sustojimų metu pateikiamas karštas vanduo. 
  • Pageidaujamą vietą autobuse galima nurodyti užsisakant kelionę kelionių agentūroje. Dėl objektyvių iš anksto neįmanomų numatyti aplinkybių, sėdima vieta gali keistis.
  •  

 

Lėktuvai

  • Registracija prasideda dvi valandos prieš skrydį ir baigiasi likus 30 minučių iki skrydžio. Tikslus registracijos pradžios ir pabaigos laikas nurodomas elektroniniame biliete. Skrydžio metu draudžiama rūkyti.
  • Nemokamo bagažo svoris nurodomas elektroniniame biliete. 
  • Prašome atkreipti dėmesį į rankiniame bagaže draudžiamų turėti daiktų sąrašą, informaciją apie kurį galite rasti oro uoste ir internetiniame puslapyje http://www.cust.lt/
  •  Priduodamus į registruotą bagažą lengvai dūžtančius ir sulaužomus daiktus patartina saugiai supakuoti.
  •  

 

Kelionės dokumentai

  • Vykstantys į kelionę privalo turėti pasą ar asmens tapatybės kortelę (galioja ne visose šalyse).
  • Kelionės sutartis, pasas, asmens tapatybės kortelė ir sveikatos draudimas turi būti saugomi visos kelionės metu. 
  • Daugelio šalių reikalavimu paso galiojimo terminas neturi baigtis anksčiau kaip 3 - 6 mėnesiai po kelionės pabaigos.
  •  

 

Viešbučiai

  • Kelionių metu turistai apgyvendinami vienviečiuose, dviviečiuose, triviečiuose kambariuose ir apartamentuose. 
  • Jei turistas vyksta vienas ir neužsisako vienviečio kambario, jis apgyvendinamas dviviečiame arba triviečiame kambaryje su kitais turistais.
  •  Kiekvienoje šalyje viešbučio kategorijai keliami reikalavimai skiriasi, todėl skirtingų šalių viešbučių negalima vertinti pagal vienodus kriterijus. 
  • Viešbučio paros pradžia yra laikomas laikas nuo 14 iki 18 val., tai priklauso viešbučio administracijos nuožiūrai. Išvykstant apmokėti sąskaitas ir atlaisvinti viešbučio numerį Jūs turite iki 10-12 valandos. Tokia tvarka galioja nepriklausomai nuo to, kad Jūsų atvykimo į viešbutį laikas yra ankstesnis nei laikotarpis nuo 14 iki 18 val., o išvykimo iš jo vėlesnis nei nuo 10 iki 12 val.

 

Maitinimas


Kelionės metu gaunamas maitinimas nurodytas prie kiekvienos kelionės.

  • Viešbučiuose Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, Olandijoje patiekiami „kontinentiniai pusryčiai”. Tai yra: bandelės, sviestas, džemas, kava ir arbata.
  • Viešbučiuose Lenkijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje, Austrijoje, pateikiami “pagerinti kontinentiniai pusryčiai”: bandelės, sviestas, džemas, sūris, dešra ar kumpis, kava ir arbata.
  • Vakarienes Italijoje dažniausiai sudaro du patiekalai ir desertas arba vaisiai. Gėrimai į vakarienės kainą neįskaičiuoti.
  • Vakarienių tipas Ispanijoje dažniausiai “švediškas stalas”. Gėrimai į vakarienės kainą neįskaičiuoti.
  • Esant ankstyvam išvykimui arba vėlyvam atvykimui į viešbutį, gali būti patiekiami pusryčių paketai arba šaltos vakarienės.

 

 

Viešbučiuose galimi šie maitinimo tipai:

 

  • RO (Room only) - be maitinimo.
  • BB (Bed&Breakfast) – pusryčiai, arbata, kava, vanduo – nemokamai.
  • HB (Half Board) – pusryčiai ir vakarienė, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pusryčių metu. Vakarienės metu visi gėrimai – už papildomą mokestį.
  • HB+ (Half Board Plus) – pusryčiai ir vakarienė. Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas. Dažniausiai vietinės gamybos alkoholiniai ir gaivieji gėrimai pusryčių ir vakarienės metu – nemokamai.
  • FB (Full Board) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai) pietūs ir vakarienė. Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
  • FB+ (Full Board Plus) – pusryčiai, nemokami gėrimai: kava, arbata (arba kiti viešbučio administracijos siūlomi gaivieji gėrimai), pietūs ir vakarienė. Viešbutis savo nuožiūra gali teikti tam tikras papildomas paslaugas arba nuolaidas. Gėrimai pietų ir vakarienės metu (dažniausiai - alus, vynas, vanduo).
  • AI (All inclusive) – viskas įskaičiuota: pusryčiai, pietūs ir vakarienė, alkoholiniai ir gaivieji vietinės gamybos gėrimai (dažniausiai nuo 10 val. iki 22 val.). Kuriuose viešbučio baruose galima užsisakyti alkoholinių gėrimų, nustato viešbučio administracija savo nuožiūra. Kai kuriuose viešbučiuose kava, ledai, šviežiai spaustos sultys gali būti už papildomą mokestį.
  • UAI (Ultra All Inclusive), AI+ (All Inclusive plus), SAI (Superior All Inclusive), EXTAI (Extended All Inclusive), ELGAI (Elegance All Inclusive), VIPAI (VIP All Inclusive), FSAI (Fame Style All Inclusive), DAI (Deluxe All inclusive). Kataloge šios sistemos pavadintos AI luxe (viskas įskaičiuota luxe) Paprastai AI luxe prilygsta UAI sistemai, tačiau gėrimų asortimentas bei teikiamos paslaugos kiekviename viešbutyje gali skirtis. Papildomai prie sistemos „viskas įskaičiuota“ poilsiautojai gauna kai kuriuos, viešbučio administracijos nustatytus, užsienio gamybos alkoholinius bei gaiviuosius gėrimus ir/arba papildomas paslaugas.

Pastaba: Kiekvienas viešbutis, teikiantis AI (viskas įskaičiuota) paslaugas, pats savarankiškai sprendžia, kokios paslaugos į tai įeina. Dėl viešbučio teikiamo AI (viskas įskaičiuota) paslaugų tikslaus aprašo galima kreiptis į viešbučio administraciją.

Pagal sistemas AI, UAI ir AI luxe visi gėrimai patiekiami tik kiekiais skirtais vienkartiniam vartojimui (stiklinėse). Jei norima su savimi pasiimti butelį vyno ar pan. – reikia sumokėti papildomai.

Įprastai pusryčiai, pietūs ir vakarienė yra patiekiami buffet arba kitaip vadinamo švediško stalo principu, o kartais gali būti patiekiama ir a la carte arba porcijomis.

  • Švediškas stalas – tai maisto (dažnai ir gėrimų) pateikimo būdas, kai svečiai patys įsideda maistą, įsipila šaltus ir karštus gėrimus. Paprastai stalas statomas prie sienos arba patalpos viduryje, kad prie jo vienu metu galėtų prieiti daugiau svečių. Švediško stalo etiketas leidžia nesilaikyti patiekalų valgymo eiliškumo, tačiau reikėtų įsidėti tiek, kiek suvalgai. Priklausomai nuo gyventojų skaičiaus viešbutyje (dažniausiai sezono pradžioje bei pabaigoje), švediškas stalas gali būti pakeistas kitu aptarnavimo būdu, pvz. maistas gali būti dalinamas porcijomis.
  • A la carte – maisto pasirinkimas restorane pagal pateiktą valgiaraštį. Dažniausiai viešbučiuose, turinčiuose a la carte restoranus, vakarienei vietą reikia užsisakyti iš anksto (bent prieš 1 dieną). Laikotarpį, prieš kurį būtina užsisakyti vietą, nustato viešbučio administracija. Pagal viešbučio administracijos nustatytas taisykles, a la carte restorane maitinimas gali būti įskaičiuotas į kainą (pvz.: viena vakarienė viešnagės viešbutyje metu) arba už papildomą mokestį.

Maitinimo suteikimo tvarką bei valgiaraštį nustato viešbučio administracija. Jeigu iš viešbučio išvykstate anksti rytą arba grįžtate vėlai vakare, dėl ankstyvų pusryčių ar vėlyvos vakarienės maisto prekių paruošimo (atskirais atvejais – už papildomą mokestį) prašome kreiptis tiesiogiai į viešbučio administraciją. Jų paruošimo tvarka bei valgiaraštis nustatoma viešbučio administracijos nuožiūra.

 

 

IŠVYKIMO LAIKAS

  • Kelionės sutartyje nurodomas pirminis išvykimo laikas ir vieta. Dėl tikslaus išvykimo laiko ir vietos prašome teirautis kelionių agentūroje prieš 1 dieną iki išvykimo. 
  • Registracija į lėktuvą prasideda prieš 2 valandas ir baigiasi likus 30 min. iki skrydžio (tiksli informacija skelbiama elektroniniame biliete).
  • Vykstantiems į kelionę autobusu rekomenduojama atvykti į išvykimo vietą prieš 20 min.
  •  

 

NENUMATYTI ATVEJAI


Dažniausiai pasitaikančios nepageidaujamos situacijos kelionės metu:

  • Kelionės dokumento praradimas arba sugadinimas. 
  • Dingęs bagažas.
  • Pasiklydimas.

 

 

PATARIMAI

  • Į kelionę vežtis kelionės dokumento kopiją, informuoti apie įvykį grupės vadovą (jei jis lydi grupę), kreiptis į policiją ir LR atstovybę toje šalyje.
  • Pasiimti į rankinį bagažą būtiniausius daiktus. Skrydžio metu dingus bagažui, informuoti grupės vadovą (jei jis lydi grupę) ir kreiptis į aviakompanijos atstovybę. 
  • Prieš išvykstant į kelionę, informuoti artimiausius asmenis apie kelionę ir kokioje agentūroje įsigytas kelialapis. 
  • Gerai įsidėmėti susitikimo ar išvykimo vietą. Turėti su savimi grupės vadovo (jei jis lydi grupę) ar „Kauno piligrimas“ budinčio partnerio telefono numerius. 
  • Pasiklydus kreiptis į policiją, įsidėmėjus buvimo vietą stengtis susisiekti su grupės vadovu (jei jis lydi grupę).

 

TURISTUI LAIKU NEATVYKUS Į PASKIRTĄ VIETĄ IŠVYKIMO LAIKU KELIONĖS VADOVAS

  • stengiasi susisiekti su neatvykusiu turistu.
  • pagal galimybę laukia turisto tam tikrą laiką, atsižvelgdamas į kelionės maršrutą, keleivių tarptautinio pervežimo taisykles, vairuotojų darbo grafiką.
  • apie pasiklydusį asmenį informuoja policiją ir Lietuvos Respublikos ambasadą.

 

SEIFAS


Visiems turistams rekomenduojame naudotis viešbučio numeryje arba registratūroje esančiais seifais. Visus vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus rekomenduotina laikyti išimtinai seife, nes įprastai nei viešbučio administracija, nei kelionių organizatorius neatsako už kambaryje paliktus daiktus. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį.

 

Apgyvendinimo tipas


Viešbučių numeriai būna skirtingi, pagrindiniai jų parametrai nusakomi specialiais trumpiniais:

 

  • DBL /TWIN (double room/ twin room) - dvivietis numeris su viena dviviete lova arba su dviem atskiromis vienvietėmis lovomis.
  • DBL+EXB – (double room with extra bed) - dvivietis numeris, su viena dviviete (arba dviem vienvietėmis) ir viena papildoma vienviete lova. Papildoma lova dažniausiai būna mažesnė/ siauresnė, todėl 3-jam asmeniui taikoma žemesnė kaina, nei vienam asmeniui DBL numeryje.
  • TRPL – (triple room) - numeris trims, įprastai su trimis atskiromis vienvietėmis lovomis, bet gali būti ir su viena dvigule ir viena viengule lova.
  • SGL – (singl room) - vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik jame apgyvendinamas vienas žmogus. Kainuoja visuomet brangiau nei viena vieta DBL numeryje.
  • SGL+CHD – (singl room and 1 child) - vienvietis numeris. Dažniausiai tai įprastas dvivietis numeris su dviem atskiromis lovomis arba viena didele lova, tik numeris gali būti mažesnis nei standartinis dvivietis numeris.
  • DBL+CHD – (double room and 1 child) - standartinis (jei prie viešbučio pavadinimo nenurodyta kitokia numerio kategorija) dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis. Dažniausiai, dėl vietos stokos, tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vaikas gali miegoti su suaugusiais. Išimtiniais atvejais, esant pakankamai erdvės numeryje, pastatoma papildoma sulankstoma lovelė, sofa, sulankstomas fotelis-lova ar kitos miegojimui skirtos priemonės.
  • DBL+2CHD – (double room and 2 children) - standartinis (jei prie viešbučio pavadinimo nenurodyta kitokia numerio kategorija) dvivietis numeris su viena dviviete arba dviem atskiromis lovomis bei dar viena papildoma lova. Dažniausiai, dėl vietos stokos, tokio apgyvendinimo tipo numeriuose būna 2 arba 3 lovos, kadangi viešbučio administracija numato, kad vienas iš dviejų vaikų gali miegoti su suaugusiais.
     

 

Vaizdas pro langą

 

  • Sea View – numeris su vaizdu į jūrą. Vaizdas gali būti tiesioginis arba šoninis (dalinis), kai viešbutis stovi šonu į jūrą ir jūrą matoma tik išėjus į balkoną ar žvilgtelėjus šonu pro langą. Už numerį su vaizdu į jūrą paprastai imama priemoka.
  • Sea Side View – numeris su vaizdu į jūros pusę. Dažnai tokiuose numeriuose tiesioginio vaizdo į jūrą nėra, jį gali užstoti pastatai ar augmenija.
  • Garden View – numeris su vaizdu į sodą arba vidinę viešbučio teritoriją, kurioje žaliuoja įvairūs augalai. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kartais viešbučio administracija taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros pusę, o pro langus gali matytis tiesiog viešbučio teritorija, kurioje nebūtinai bus žaliuojantys sodai. Kainuoja pigiau nei numeris su vaizdu į jūrą.
  • Mountain view – numeris su vaizdu į kalnus. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad kartais viešbučio administracija taip įvardina numerius su vaizdu į priešingą nuo jūros pusę, o pro langus gali matytis tik kalnų kontūrai. Kainuoja pigiau nei kambarys su vaizdu į jūrą ir, dažniausiai, pigiau nei su vaizdu į sodą.
  • Pool View – numeris su vaizdu į baseiną. Itin retai išskiriamas į atskirą rūšį.
  • Back View – numeris su vaizdu į gatvę arba kiemą.
  • Front View - numeris pirmoje viešbučio pastatų linijoje, bet nebūtinai su tiesioginiu vaizdu į jūrą.
     

 

Numerių kategorijos

 

  • R.O.H. (Run of the House) – tai gali būti bet kurio tipo numeris užsakytame viešbutyje. Tikslus numerio tipas sužinomas tik atvykus į viešbutį. Numerio tipas priskiriamas viešbučio administracijos nuožiūra.
  • Standard Room – pats paprasčiausias numeris, lyg atskaitos taškas. Jame būtinai bus lovos ir vonios kambarys, o interjeras ir techninės charakteristikos priklauso nuo viešbučio lygio.
  • Family Room – šeimyninis numeris, du gretimi kambariai (pagal dydį – pusantro), kiekviename iš jų įprastai stovi dvi lovos (vaikų kambaryje lovelė gali būti dviejų aukštų). Prieš rezervuojant vertėtų pasitikslinti, ar kambariai yra atskirti – durimis ar didele ertme, arba tai yra vientisa erdvė be pertvarų. Įprastai jis kainuoja apie 30 procentų brangiau nei standartinis numeris, kuriame pastatomos dvi papildomos lovelės.
  • Executive Room – erdvus numeris verslo žmonėms, padalintas į dvi zonas – į miegamąją ir darbo. Dažniausiai juose būna fakso aparatas bei internetas.
  • Junior Suite – kambario plotas, palyginti su standartiniu kambariu - didesnis, padalintas į dvi zonas: miegamąją ir svetainės, kurios kartais atskiriamos dekoratyvine užuolaida, o kartais – tik grindų lygiu. Baldai čia geresni nei standartiniuose numeriuose, aptarnavimas – taip pat. Jie dažniausiai būna 5*, rečiau 4* viešbučiuose ir kainuoja apie 30 procentų brangiau nei standartiniai numeriai.
  • Suite – dar vienas geresnių numerių tipas. Tai erdvus dviejų kambarių numeris (nors kambariai gali būti atskirti tik simboline arka), puikiai įrengtas, jame gausu baldų, dažnai su dviem vonios kambariais (tačiau, jei yra tik vienas vonios kambarys, gali būti ir vonia, ir dušo kabina arba, pavyzdžiui, dvi kriauklės). Šiuose numeriuose atvykimo dieną svečius neretai pasitinka su vynu ir vaisiais. Toks numeris kainuos apie 50 procentų brangiau nei standartinis numeris.
  • Deluxe Suite, Excellence Suite – dar vienas Suite numerių laiptelis. Čia kambarių – du arba trys, tačiau jie didesni. Dažniausiai yra ir sūkurinė vonia, didžiulė terasa arba balkonas. Šis numeris kainuoja beveik dvigubai brangiau nei standartinis numeris.
  • King Suite, Presidential Suite – pati aukščiausia Suite tipo numerių klasė. Dažniausiai šiuose numeriuose būna du miegamieji, svetainė, darbo kabinetas, du vonios kambariai, nemokamai vynas ir vaisiai kambaryje. Baldai čia – išskirtiniai, kadangi tokiuose numeriuose paprasti poilsiautojai neapsistoja. Šalia, dažniausiai, būna numeris apsaugai. Už poilsį tokiame numeryje, dažniausiai, teks sumokėti mažiausiai tris kartus brangiau nei standartiniame.
  • Villa – atskiras 3–6 kambarių namelis, vieno arba dviejų aukštų, su didele svetaine, puikiai įrengtais miegamaisiais ir keliais vonios kambariais. Gali būti individualus baseinas, kartais vienu dalijasi kelios vilos. Geruose 5* viešbučiuose vilų svečiams veikia atskiras restoranas, klientai gali naudotis personalo elektromobiliais, o kartais ir asmeninio liokajaus paslaugomis. Į VIP paplūdimius kas pusę valandos atnešama vaisių, šampano, rankšluosčių. Už tokią vilą reikės sumokėti tris kartus brangiau nei už vieną ar kelis standartinius numerius (priklausomai nuo gyvenančiųjų viloje skaičiaus).
  • Apartamentai – paprastas buto tipo numeris, kuriame gali būti nuo vieno iki trijų miegamųjų kambarių, atskira svetainė, sujungta su virtuvėle ir vonios kambarys. Viename miegamajame įprastai gali miegoti 2 žmonės. Interjeras, techninės charakteristikos bei virtuvėlės įranga priklauso nuo viešbučio lygio.
  • Studio – standartinio tipo numeris, padalintas į dvi zonas – miegamąją ir svetainės, sujungtą su virtuvėlės kampeliu. Priklausomai nuo viešbučio, virtuvėlėse gali būti indai ir stalo įrankiai.